26 Haziran 2007 Salı

TANIMSIZ

Paydası sıfır olan rasyonel bir sayı gibisin
Tanımını yapmak imkansız
Sahi sonsuzun kaçla çarpımı güzelliğini verir
Veya kaçıncı derecen kökünü almak seni normal bir güzelliğe getirir
Matematiğim güzelliğini çözmeye yetmiyor
Öklit'ten Thales'ten yardım istiyorum
Onlar bile korkuyor da bana yardım etmiyor

Güzelliğini daha iyi bildiğim bir yolla anlatmalıyım belki de
Mesela güzel Türkçemle
Ama türkçem bile yetmiyor güzelliğini betimlemeye
Seni görünce kalbim hızla atıyor
Ve ağzımdan çıkan bütün cümleler anlatım bozukluğu yaratıyor
Anlayacağın güzel kız seni anlatmaya Türkçem bile yetmiyor
Peki hangi dilin tümceleri seni anlatmayı başarır
Hangi dil sendeki güzelliği o güzel gözlerin kadar güzel anlatır
Sendeki güzelliği en iyi ben bilirim
Benim anlatamadığımı zavallı cümleler nasıl anlatır

Sensizken ben ''gibi'' edatı kadar anlamsızım
Varlığım seninle anlam kazanıyor
İndirgenmiş bir izoterm haritasında yükselti nasıl anlamsızlaşıyorsa
Yokluğunda beni öyle anlamsız kılıyor

Aslında seninle ben sandığın gibi horst ve graben değiliz
Aslında biz bir kenarı ve iki açısı eşit olan benzer üçgenleriz
Sen bunu kabul etmesende güzel kız
Biz aslında bir eşkenar üçgenin herhangi iki köşesinden uzatılmış yükseklikler kadar benzeriz

Hiç yorum yok: